«Розум дитини - на кінчиках її пальців»
В. І. Сухомлинський
Дошкільний вік є особливим
періодом, у цей час образотворчої діяльністю можна захопити не тільки
обдарованих дітей, але і всіх інших. Особливу увагу потрібно приділяти
естетичному вихованню, вмінню дитини помічати прекрасне в навколишньому світі.
Естетичне виховання тісно пов'язане з моральним і трудовим вихованням. Останні
два розвивають в дитині почуття любові і гордості, навчають дитину з повагою ставитися
до праці і старанням інших людей. Саме сукупність цих якостей в дитині і
допомагає створити всебічно розвиненої людини.
Малювання - це заняття цікаве, яскраве і дуже веселе. При організації подібних занять слід враховувати вікові особливості дітей. Наприклад, створюючи свій перший «шедевр», малюк може просто користуватися своєю долонькою і фарбами. Для розвитку естетичного смаку у дітей через образотворчу діяльність вихователь повинен поставити наступні завдання:
1.
Розвивати у дітей естетичне почуття форми, кольору, композиції.
2.
Прищеплювати дітям любов до малювання.
3.
Вчити дітей користуватися різними матеріалами і способами виконання
малюнка.
4.
Розвивати у дітей творчі здібності при використанні нетрадиційних технік
малювання.
5. Виховувати у
дітей вміння завершувати розпочату справу, розвивати здатність працювати як в
колективі, так і індивідуально.
При малюванні дитина робить
різні рухи своїми пальчиками, при цьому стимулюється його мозкова діяльність,
розвивається мислення і мова. На деяких заняттях з образотворчого
мистецтва діти малюють просто пальчиками і долонями. Дітям цікаво з
допомогою своєї долоні створювати абстрактні картини. Наприклад, якщо зробити
відбиток долоні на аркуші і домалювати плавці, то вийде рибка. Можна з
допомогою долоні створювати цілі сюжетні картини. Відбитки долоньок можуть
перетворюватися в красиві квіти, казкових птахів, рибок і півником, динозаврів
та їжаків.
Цікаво, що не завжди виходить впізнаване зображення,
ось тут можна і застосувати всю фантазію, створивши з простого відбитка
картину. Малюнки можуть бути самі різні, головне, щоб вони
викликали позитивні емоції. Через малювання закріплюється
зв'язок між двома півкулями мозку, діти краще розвиваються.
У дошкільному віці у дитини
з'являється бажання творити - це його внутрішня потреба. Педагоги і батьки
повинні дати дитині такий шанс. Під час малювання в дитини розвивається
спостережливість і естетичний смак. У дитини формується зорова оцінка форми,
розміру і кольору предмета, орієнтування в просторі.
Кожна дитина особлива, тому на
заняттях потрібно дати можливість
кожному проявити свою індивідуальність і показати своє бачення навколишнього
світу.
Немає коментарів:
Дописати коментар