середу, 23 вересня 2020 р.

НЕТРАДИЦІЙНІ ТЕХНІКИ В РОБОТІ З ДІТЬМИ

Творчість відкриває в дитячій душі ті потаємні куточки, в яких 
дрімають джерела добрих почуттів. Витоки творчих здібностей і 
обдарованості дітей на кінчиках їхніх пальців. Чим більше 
майстерності в дитячій руці, тим розумніша дитина. 
В. О. Сухомлинський 

    Нетрадиційні техніки – це нові техніки, досить відомі, але які ще не знайшли широкого застосування, хоч вони можуть бути досить ефективними для зображення певних тем, для розвитку дитячої творчості. На противагу традиційності, нетрадиційність дає можливість відійти від стереотипів, надати дитині максимальну свободу в її оброзотворенні. 
    Нетрадиційні техніки досить прості в технічному плані, діти легко їх засвоюють і отримують задоволення від результатів. Вони також дають дітям унікальні можливості для експериментування, пошуків образів, сміливих втілень, незвичайних фантазій, вражень, думок. 
    Тож свою роботу спрямовую на виховання творчо активної особистості. Насамперед велику увагу приділяю розвитку уяви, фантазії, художніх здібностей дошкільнят. Вчу їх споглядати, відчувати красу в природі та мистецтві, відгукуватися на неї, творити її власноруч. 
    У своїй роботі більше надаю нетрадиційним технологіям, зокрема, широко застосовую пластилінографію, вироби із покидькового матеріалу, паперові фігурки технікою «орігамі», аплікації із соломи. А ще дуже діти полюбляють малювати пальчиками, долоньками, восковими олівцями, зубною щіточкою, свічкою, ниткографією. Саме від цих технік і отримую з дітьми найбільшу насолоду. Та перш ніж створювати з ними, чи то іграшки з покидькового матеріалу, чи з «орігамі», чи чудові картини, збагачую емоційно-чуттєву сферу вихованців, вчу їх естетичного бачення навколишньої дійсності. А сприяють цьому спостереження об’єктів та явищ довкілля, порівняння їх, милування природою рідного краю. А вже потім даю дітям змогу виразити свої почуття, проявити творчість у художньо-практичній діяльності, тобто через гурткову роботу та художню працю. 
    Отже, нетрадиційні техніки відкривають широкі можливості для розвитку уяви і творчих здібностей дітей. Кожен педагог, який працює в якомусь певному напрямку, повинен ставити перед собою мету і йти до неї крок за кроком, щоб кожне обдаровування вчасно розкрити і розвинути.

Немає коментарів:

Дописати коментар